Možda najteža stvar koju morate napraviti u poslovanju je delegiranje. Kako prenijeti posao koji imate u malom prstu, nekome tko je vama nepoznat? Iako ste više puta pokušali delegirati posao, uvijek se javio onaj crv sumnje u vama: neka, bolje ću sve sam, bit će brže.

No, hoće li dugoročno uistinu biti brže, ili ćete i dalje raditi sve sami, dodatno se opteretiti s poslom i doživjeti „burnout“ prije vremena?

3 razloga zašto delegirati

Teško je priznati si ponekad da ne možemo sve sami, da nas je posao „pregazio“ i zahtijeva puno više našeg vremena nego u počecima našeg poslovanja. U trenutku kada shvatimo da vremena imamo sve manje u danu, i da je ono najčešće fokusirano na naš posao, vrijeme je za delegiranje posla.

Oslobodite vrijeme za sebe

S prijateljima se čujete samo telefonom, ne pamtite kada ste ih posljednji put vidjeli? Ne biste radije izdvojili vrijeme za druženje s prijateljima, neobavezne razgovore u kojima možda doznate važne stvari: netko od vaših prijatelja bi vas preporučio, ali misli da nemate dovoljno vremena za nove poslovne suradnje.

Dosadni zadaci out-novi projekti in

Nije li vrijeme da se prestanete baviti poslovima koji vas iscrpljuju – fizički i psihički? To su poslovi koje ne volite raditi, a morate – istraživanje tržišta, izrada feedbacka formi, zakazivanje Zoom sastanaka, zapisi sa sastanaka i slično. Probajte mjeriti koliko vremena odlazi na takve zadatke. I onda vidite na što bi radije utrošili to vrijeme – na sastanke, osobni branding, na druženje s prijateljima, uređenje vrta…

Nove ideje

Koliko ste novih ideja realizirali unazad godinu dana? Jeste li mogli realizirati više? Kada ste pod pritiskom poslova koje morate odraditi, a mogli biste delegirati, nove ideje vam izmiču prebrzo. Teško je realizirati nešto novo, kada se ne možete osloboditi starog tereta koji nosite sa sobom. Možda je ovo i jedan od najvažnijih razloga zašto biste neke poslove trebali prepustiti nekom drugom.

Kako delegirati vansjkim suradnicima

Kome delegirati poslove?

Kada se napokon odlučite da ćete dio poslova prepustiti nekom drugom, najteži korak je odlučiti kome.

Izaberite osobu koja vam svojom energijom, znanjem i vještinama najviše odgovara. Kroz prvi razgovor već ćete shvatiti tko je desna ruka na koju ćete se moći osloniti. Hoćete li izabrati nekog iz svoje organizacije ili ćete se okrenuti vanjskom suradniku ovisi o nekoliko faktora:

  • Koje zadatke ćete delegirati
  • Na koji način ćete najbolje prenijeti proces rada
  • Koliko imate vremena za slaganje uputstva
  • Koliko sredstava ste spremni izdvojiti za kompenzaciju odrađenog posla
  • Koliko brzo zadaci moraju biti riješeni.

Iako se prvi koraci čine najteži, dobra priprema, uputstva koja ćete podijeliti i zadaci koje ćete prve krenuti delegirati, kasnije će rezultirati onime čemu težite – većom količinom vremena za sebe, svoje privatno vrijeme i daljnju izgradnju svog poslovanja. Mali koraci vode ka uspjehu. Prisjetite se koliko ste vremena i sami proveli učeći, upijajući znanje kako biste danas došli do ovog što imate. Postoje ljudi koji su spremni pomoći vam – na vama je da ih prihvatite kao ravnopravne članove svog tima.