Korisničko iskustvo - pametno ulaganje u budućnost poslovanja

klara franciskovic za laptopom i slušalicama

Pružite nezaboravno korisničko iskustvo vašim klijentima i pretvorite ih u sretne i zadovoljne klijente koji vas rado preporučuju drugima!

klara franciskovic za laptopom i slušalicama
megafon

Što je korisničko iskustvo ili „customer experience“?

Pojam korisničko iskustvo obuhvaća osjećaje i stavove pojedinca prije kupnje, prilikom korištenja i nakon kupnje određenog proizvoda ili usluge. Korisničko iskustvo je subjektivan i promjenjiv osjećaj koji se mijenja s vremenom korištenja proizvoda ili usluge.
Može biti:

Pozitivno

ILI

Negativno

Iako možda svjesno ne razmišljamo o njemu, ono je prisutno svaki dana kada kupujemo neki proizvod ili uslugu.
Nažalost, ono negativno se duže pamti, o njemu se više priča i piše, i samo jedno negativno iskustvo može donijeti više štete nego 10 pozitivnih prije njega.
Način na koji komunicirate sa svojim korisnicima uvelike će pridonijeti pozitivnom iskustvu vaših kupaca.

Vrijednost koju im pružate utječe na njihove osjećaje.

Koje su prednosti ulaganja u korisničko iskustva?

Kako možemo mjeriti korisničko iskustvo?

How to delagate to virtual assistant

Korisničko iskustvo može se mjeriti na nekoliko načina. Ovisno o tome koje rezultate želimo dobiti, biramo i način mjerenja korisničkog iskustva. Mnogi većinom polaze o NPS (Net promoter score), gdje od klijenata traže informaciju koliko su zadovoljni uslugom ili proizvodom. Na taj se način mjeri lojalnost kupaca.

No, ne treba se zaustaviti samo na mjerenju customer experience-a, potrebno je tražiti povratne inormacije od svojih kupaca/klijenata kako bi bili u toku s njihovim očekivanjima.

Kako odgovoriti na feedback

Što je „customer journey map“ i kako je kreirati?

Customer journey mapa stavlja nas u cipele naših korisnika. Preporuča se izraditi istu neovisno o poslovanju kojim se bavite. Zašto?

Putem customer journey mape dobit ćete širu sliku onoga što vaši klijenti očekuju od vas. Kako biste shvatili kako razmišljaju vaši klijenti – morate postati oni! Onda kada shvatite potrebe vaših kupaca možete ispuniti i nadmašiti njihova očekivanja.

Nekoliko je faza kreiranja mape korisnika:

 

rozi broj 1

Prije kupnje ili korištenje proizvoda ili usluge

.

rozi broj 2

Tokom kupnje ili korištenja proizvoda ili usluge

.

Nakon kupnje ili korištenja proizvoda ili usluge.

.

U svakoj od ovih faza potrebno je razmišljati kao vaš korisnik.

Koji su preduvjeti kreiranja customer journey mape?

Prije kreiranja mape, prikupite povratne informacije vaših klijenata:

Nakon kreiranja mape otvaraju se brojne ideje i mogućnosti koje vam trenutno izmiču.
Customer journey i customer experience iako povezani, ne znače isto.
Customer journey obuhvaća ono što kupci rade u svakoj fazi životnog ciklusa, a customer experience predstavlja njihove osjećaje tokom ciklusa korištenja proizvoda ili usluge. Zato je važno kreirati customer journey kako bi znali s kojim se problemima susreću naši korisnici, kako bi im pružili pozitivno korisničko iskustvo na ispravan način.