U posljednje vrijeme svi spominju termin „personal branding“. No, što je to i kako vam može pomoći kada započinjete svoj vlastiti biznis?

Personal branding ili osobno brandiranje je „svjesan i namjeran pokušaj stvaranja i utjecanja na percepciju okoline, stvarajući svoj kredibilitet i odvajajući se od konkurencije“.

No, kada bi se odmaknuli od definicije, u daljnjem tekstu opširnije je napisano kako krenuti u izgradnju osobnog branda.

Osobni brand, osobno brendiranje

Kako izgraditi osobni branding?

Ovo je pitanje koje muči u početku svakog pojedinca. Istražujući, prateći i slušajući savjete drugih, svi dolaze do istog zaključka.

Prije početka bilo koje vrste poslovanja, važno je napraviti nekoliko koraka:

  • Istražiti tržište – kako biste doznali ima li na tržištu potrebe za vašim proizvodima ili uslugama
  • Odrediti ciljanu skupinu 
  • Upoznati okolinu sa onim što nudite – krenite pričati, pisati o onome što ćete početi nuditi, barem mjesec dana prije samog početka. Ovo je važno upravo kako bi okolina znala tko ste, što nudite i što od vas mogu očekivati kada krenete s poslovanjem
  • Budite aktivni na društvenim mrežama – LinkedIn je mreža koja je prihvaćena od velike većine poduzetnika, i na njoj je dobro zapoečti gradnju osobnog branda, a na vama je da izaberete na kojim ćete društvenim mrežama prezentirati kasnije vlastiti posao i brand.

Na vama je da jasno definirate:

  • Koje su vaše vrijednosti i kako ih želite istaknuti
  • Koju vrstu publike želite privući
  • Što želite postići sa svojim brandom
  • U kojim područjima imate najviše znanja i što vas najviše zanima
  • Tko ste i kako ste trenutno pozicionirani u odnosu na konkurenciju, te gdje želite biti?
LinkedIn za personal brand

Linkedin – mreža koja će vam u tome pomoći

LinkedIn je poslovna mreža, gdje je od 740 miliona korisnika tek 3% korisnika objavi nešto jednom tjedno. Zato je LinkedIn i dalje izvrsno mjesto za gradnju vlastitog branda i poslovanja. Ako imate LinkedIn profil, ali niste aktivan korisnik, sada je odlično vrijeme da se pokrenete. U Hrvatskoj je aktivan broj korisnika koji ga koriste i većinom su to korisnici iz svijeta prodaje, marketinga, virtualne asistencije, web developeri. Ako smatrate da svoje usluge možete ponuditi nekome od njih, onda počnite kreirati sadržaj za LinkedIn.

Upoznajte mrežu tko ste, koje su vaše vještine i dosadašnja postignuća. Krenite kreirati relevantan sadržaj koji će povezati vas i ono što ćete ponuditi kasnije na tržištu. Ljudi se vežu uz osobe, manje uz kompanije, pa će vas i kasnije kada ih netko pita znaju li nekoga tko kreira dobar sadržaj na društvenim mrežama, povezati sa osobom koja je o tome pisala, čije su postove čitali i čiji sadržaj prate na društvenim mrežama. Ono što je najvažnije – izgradite mrežu na LinkedInu. Povežite se s ljudima sličnih interesa i s onima čije vas sadržaj zanima. No, najvažnije povežite se s ljudima za koje znate da bi ih vaš sadržaj mogao zanimati, a kasnije bi mogli imati potrebe za vašim proizvodima i uslugama.

Uzmite u obzir da je potrebno vremena za izgradnju mreže i sadržaja. Kada još niste započeli sa vlastitem poslovanjem, imati ćete više vremena za izgradnju i promociju vlastitog branda. Kvalitetno iskoristite to vrijeme. Ako trebate pomoć oko pisanja sadržaja ili savjet gdje i kako početi sa izgradnjom osobnog branda – ne budite sramežljivi, kontaktirajte me.