FAQ o virtualnim asistentima i korisničkom iskustvu
Najčešća pitanja i odgovori o virtualnim asistentima
Virtualni asistent je samozaposlena osoba, koja svoja znanja i vještine koristi kako bi pomogao poduzetnicima. Poslovi koji vam oduzimaju najviše energije i vremena, poput administrativnih, idealni su za delegiranje virtualnom asistentu. Virtualni asistent posao odrađuje virtualno, sa svoje lokacije i svojim sredstvima za rad.
Virtualni asistent stekao je znanja i vještine kroz prijašnje poslove. No, njihovo educiranje nikada ne prestaje. Volja za učenjem je nešto po čemu su posebni, i prilagodljivi vašim potrebama. Svaki virtualni asistent mora znati MS Office, jedan od task manager alata ( Asana, ClickUp, Notion), kako bi lakše pratili i delegirali zadatke između klijenta, te zakazivanje video sastanaka putem Zoom ili neke druge aplikacije, email komunikacija ( Outlook, Google).
Ne! Virtualni asistent samozaposlena je osoba, koja posjeduje laptop/računalo, internet, te popratno slušalice, printer ako je potrebno. Na vam je da delegirate zadatke, bez brige kako će se oni riješiti.
Nakon poslanog upita, šalje vam se ponuda s cijenom i uslugama koje ona obuhvaća. Ugovor o poslovnoj suradnji potpisuje se zajedno sa NDA i sadrži sve potrebne elemente: način komunikacije, cijenu, usluge, te način plaćanja računa.
Virtualni asistent sam plaća doprinose. Na vama je da podmirite račune do dospijeća plaćanja. Sve ostale obveze briga su virtualnog asistenta.
Cijene ovise o tome radi li se o projektu, unaprijed dogovorenom mjesečnom iznosu, ili se plaća po satu. Najčešće se vođenje društvenih mreža plaća mjesečno, dok se po satu naplaćuju administrativne usluge. Cijena sata ovisi o potrebnom znanju, vještinama i kompleksnosti zadataka.
Virtualni asistent za vas obavlja zadatke vezane za vaše poslovanje. Osobni asistent pomaže vam sa svakodnevnim privatnim obavezama i zadacima koje imate. Tako osobni asistent može za vas zakazati liječnički pregled, istražiti tržište prije odlaska na godišnji odmor, pronaći idealan poklon za vaše prijatelje i obitelj i još mnogo toga.
Naravno da može. Samo se jasno definiraju zadaci koje želite da on obavlja za vas. Sklapa se ugovor između osobnog asistenta i vas i definira se cijena usluge.
Upoznajte osobu s kojom želite surađivati. zakažite video poziv i doznajte više o samom asistentu. Nije svaka osoba ona koja će biti vaša idealna desna ruka. Možda ćete morati popričati s nekoliko njih da bi vam energija posljednjeg najviše odgovarala. Nakon upoznavanja zahtijevajte na potpisivanju Ugovora o poslovnoj suradnji i NDA. važno je da vaši podaci budu uvijek zaštićene, neovisno radi li se o kratkoročnom ili dugoročnom projektu.
Prije angažiranja asistenta probajte sami mjeriti koliko vam vremena treba za zadatke koje mislite delegirati. Ponekad nam je teško procijeniti koliko nam vremena uzima neki zadatak ili projekt. Prvih mjesec dana suradnje pratite zajedno s asistentom koliko vremena je potrebno za pojedini zadatak. Većina ih koristi aplikaciju Clockify za mjerenje utrošenog vremena i možete zatražiti pristup istoj.
Postoje alati koji mjere utrošeno vrijeme na pojedini zadatak. Najčešće se koristi Clockify. Virtualni asistent Vam daje pristup Vašem projektu, pa možete u svakom trenutku znati koliko je sati utrošeno na pojedini zadatak. Prilikom slanja računa, šalje se i izvještaj utrošenih sati.
Kako se povjerenje u asistenta povećava, tako se povećava i popis zadataka koje možete delegirati asistentu. Svaki će asistent rado pomoći u novim zadacima, ako smatra da iste može odraditi na njemu prihvatljivo razini kvalitete, ovisno o znanjima i vještinama koje posjeduje.
Naravno. Ugovor o poslovnoj suradnji sadrži stavku raskida ugovora. Važno je da su obveze prema asistentu podmirene i da raskid prati ono što je napisano u Ugovoru. Nitko ne kaže da je suradnja između Vas i asistenta vječna. Ista se može raskinuti s obje strane.
Postoje razni načini kako pronaći virtualnog asistenta: putem Google tražilice kada upišete virtualni asistent, putem FB grupa poduzetnica, ili u Go2human hubu, gdje spajaju virtualne asistente i klijente.
Najčešća pitanja i odgovori o korisničkom iskustvu
Ako pružate uslugu ili prodajete proizvod ulaganje u korisničko iskustvo uvijek se isplati. Kada pokažete svojim klijentima da vam je stalo do njih i njihova mišljenja vidjet ćete kako se malim koracima može postići jako puno. Kupci plaćaju više ako im pružimo pozitivno korisničko iskustvo, samo je važno znati na koji način.
Svatko će naći korist za sebe u radionici. Kroz radionicu ćete se staviti u cipele kupaca i ona će vam jasno pokazati kojim smjerom krenuti u izgradnji korisničko iskustva. Svi veliki nekada su bili mali. Upravo ih je ulaganje u korisničko iskustvo dovelo do toga da budu veliki.
Ako nikada do sada niste ulagali u korisničko iskustvo onda svakako preporučujem sva 4 modula. Ako ste ulagali u korisničko iskustvo onda preporučujem da izaberete modul koji će vam pomoći u tome da postanete još bolji. Na vama je da odlučite što vam najviše odgovara.
Ne, i nikada neće biti. Korisničko je iskustvo ulaganje u sebe, i bilo koje poslovanje – bilo proizvodno ili uslužno.
To je proces koji nikad ne prestaje. Važno je slušati potrebe i želje kupaca/korisnika i prilagoditi se njima. Kada razmišljamo kao naši korisnici onda naše poslovanje raste.
Individualan rad je svakako usmjerenije na potrebe Vašeg poslovanja. Ono što se u 90 minuta radi u grupi, u istom se vremenu fokusira isključivo na ono što Vama najviše treba kakobi pružili pozitivno korisničko iskustvo.
Tražite feedback svoje klijente – barem svakih 6 mjeseci. Oni daju najbolji uvid u Vaše prednosti i nedostatke. Ispunite customer journey mapu svakih 6 mjeseci. Nije važno koliko ste vi zadovoljni vašim proizvodom ili uslugom, već koliko su zadovoljni vaši korisnici.
Pitajte me
Imate na vašem popisu pitanja koji nisu ovdje navedeni?
Nema problema – za dodatna pitanja o virtualnim asistentima ili korisničkom iskustvu slobodno me kontaktirajte.